Did Snapchat CEO's comment on India being a poor country?

I would like to get the facts straight over here before we get more offended reading the headlines of all the major Indian bulletins.

Lets breakdown this incident:
  • This is an allegation. There are no evidence yet to prove this yet.
  • The allegation is made by an employee of Snapchat, Anthony Pompliano, who is currently engaged in lawsuit against Snapchat, accusing the company of misleading the investors by providing inflated statistics about user data.


  • According to the allegation, the statement was told in answer to a private company meeting, discussing the further expansion plan.
  • India was ranked 126th in the world richest country. Total countries are 189. The ranking was created by adjusting GDP per capita to relative purchasing power. 
  • Snapchat is a business. It earns money from advertising. The digital advertisement market of India is close to  Rs 7000 crore . Which roughly comes to $ 1 billion which is very low for the population of the country. It's 1/30th of China's digital advertisement market.


We as an Indian have few options here:
  • Get offended, uninstall Snapchat, tweet, comment and troll Snapchat.
  • Lets understand the facts about our nation. Learn why some countries are rich and some poor and work towards making our country great again by paying our taxes and electing the right candidate to run the country.

  • Ignore it as there is nothing wrong with whatever being said.



And if you are feeling Rich then you can buy the snapchat spectacle over here



I have got lots of backlash for defending this. So i would like to add some more facts.
Approximately 23% of people in our country is below poverty line.
Moreover, India's per capita income (nominal) was $1,570 in 2013, ranked at 112th out of 164 countries by the World Bank, while its per capita income on purchasing power parity (PPP) basis was US$5,350, and ranked 106th. Other estimates for per capita Gross National Income and Gross Domestic Product vary by source.
Up to 95% of India still qualifies as poor or low-income, the vast majority of India's 1.2 billion citizens. For the globe, the equivalent proportion is 71%. As far as middle-income Indians go, only 2% of the country actually falls into this zone, compared to 13% of the globe, which is itself a disappointing number.


Comments

  1. السياحة هي توفير الخدمات للسياح. والسائح هو الشخص الذي يسافر بعيدًا عن بلده، سواء داخل وطنه أو خارجه، ليوم واحد على الأقل، أو ليلة واحدة. وأسباب مثل هذا السفر عديدة منها الفراغ (الترويح، العطلات، العلاج، التعليم، الدين، الرياضة) والتجارة والشؤون العائلية. وعليه فإن الذين يقضون عطلاتهم في بلد آخر، ووفود المؤتمرات، ورجال الأعمال المسافرين كلهم في عداد السائحين

    لم تعد صناعة السياحة كما كانت منذ سنوات..تشعبت فروعها وتداخلت و أصبحت تدخل في معظم مجالات الحياة اليومية..لم تعد السياحة ذلك الشخص الذي يحمل حقيبة صغيرة ويسافر إلى بلد ما ليقضي عدة ليال في أحد الفنادق ويتجول بين معالم البلد الأثرية..تغير الحال وتبدل وتخطت السياحة تلك الحدود الضيقة لتدخل بقوة إلى كل مكان لتؤثر فيه وتتأثر به.

    هذا التنوع هو نتاج تطور صناعة السياحة ونتاج زحفها إلى مقدمة القطاعات الاقتصادية في العالم..فقد تمكنت السياحة من تجاوز كل الأزمات وأثبتت التجارب أنها صناعة لا تنضب ولا تندثر بل تنمو عاما بعد عام رغم كل الأحداث المؤسفة التي قد تمر بها..فالسياحة هي صناعة مرتبطة بالرغبة الإنسانية في المعرفة وتخطي الحدود. على عكس السياحة الداخلية المتمثلة في زيارة مطعم  او زيارة كافيه .لقد توقع البعض منذ سنوات أن تقل حركة السياحة مع تطور الإعلام وظهور شبكة الإنترنت التي تعج بالمعلومات والصور والبيانات ..ولكن السنوات أثبتت أن السياحة ستظل اكثر الصناعات نموا وأكثرها رسوخا..ورغم دخول دول كثيرة في الفترة الأخيرة إلى سوق السفر والسياحة وبناء الكثير من مول و العديد من حديقة إلا أن السوق يستطيع استيعاب العالم كله..فهي صناعة العالم من العالم والى العالم والأكثر تطورا وتفهما وتفتحا هو الذي يستطيع أن يأخذ منها قدر ما يريد

    تتكون صناعة السياحة من كل الأعمال التي توفر السلع والخدمات مباشرة لمختلف النشاطات الترويحية والتجارية الخاصة بالسائحين. وتشمل الصناعة الخطوط الجوية المحلية والعالمية، والخطوط البحرية والنهرية، والسكك الحديدية، والحافلات وسيارات الأجرة، والفنادق والشقق ووسائل الإقامة الأخرى، والمطاعم والأندية ومؤسسات الرعاية الأخرى، ومنظمي الرحلات الترفيهية، ووكالات السفر مثل عرب دار وموفري التسهيلات الترفيهية (المسارح ودور السينما والمعارض وغيرها)، والحدائق القومية والآثار السياحية، ومصنعي وبائعي الهدايا التذكارية، ومراكز المعلومات السياحية، ومراكز المؤتمرات والاجتماعات. ويخدم العديد من هذه الأعمال غير السياح أيضًا.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Most expensive product on Amazon India By Category

8 Product Management lessons from the movie 'Gold'